Coöperatieve retail-inkooporganisatie GemaQ heeft per juni 2023 alle gepersonaliseerde, standaard communicatie- en marketingmiddelen bij Menuez International ondergebracht. Met een op maat gemaakt Brand Management Platform, inclusief unieke marketingkalender en beeldbank, zal Menuez het hoofdkantoor en de meer dan 200 onafhankelijke petrol- en retailondernemers die zijn aangesloten bij GemaQ, ondersteunen bij het vergroten van hun zichtbaarheid en de verkoop van het assortiment.
Via het Brand Management Platform van Menuez kunnen de petrol- en retailondernemers gemakkelijk POS-materialen voor productactivaties opmaken en bestellen zoals posters, raamfolie, kleding en flyers. Ook schappenplannen, landelijke spaaracties en beeldmateriaal kunnen via het platform snel en gemakkelijk worden gedownload. De meeste items zijn daarnaast per locatie aan te passen en met één druk op de knop door te vertalen naar alle andere formaten. En om het de ondernemers nog gemakkelijker te maken, ontvangen zij ook iedere maand een reminder om mee te doen aan nieuwe acties, bijvoorbeeld het bestellen van het broodje van de maand. Menuez verzorgt vervolgens het op maat gemaakte POS-materiaal en de narrowcasting-input voor de DOOH-campagne. En dat alles met behoud van de merkidentiteit en zonder dat GemaQ daar omkijken naar heeft.
Ondersteuning aan leden verder uitbreiden
Door de lokale marketingactiviteiten bij Menuez onder te brengen, wil GemaQ het de onafhankelijke tankstations nog gemakkelijker maken om hun zichtbaarheid en sales te vergroten. Letteke van der Kruk, directeur GemaQ, zegt hierover het volgende: “De petrol- en retailsector wordt méér dan ooit uitgedaagd om goed en vlot in te spelen op veranderend consumentengedrag. De consument heeft steeds meer behoefte aan snelheid, beleving, ruime openingstijden, gemakkelijke bereikbaarheid en nieuwe (gemaks)producten en diensten. Tankstations zijn heel goed in staat in te spelen op deze wensen, maar kunnen hier wel ondersteuning bij gebruiken en dat is precies wat wij doen. Door de samenwerking met Menuez breiden wij de ondersteuning aan onze leden verder uit. De automatisering zorgt voor meer efficiëntie en sneller schakelen, en we krijgen tegelijkertijd meer inzicht in het daadwerkelijke gebruik van alle promotiematerialen.”
Resultaten lokale promotieactiviteiten vergroten
“De personalisatie en productie van POS-materialen en marketingcampagnes is waarin we ons met Menuez onderscheiden. Wij hopen daarom door onze samenwerking en het toevoegen van onze lokale on- en offline marketingexpertise de resultaten van de lokale promotieactiviteiten bij de leden van GemaQ te vergroten. We kijken met veel enthousiasme uit naar de toekomst van dit partnerschap,” aldus Gijs Verbaten, eigenaar van Menuez.