Royal Swinkels vergroot lokale zichtbaarheid

Bij Menuez zijn we trots op de samenwerking met Royal Swinkels, één van de grootste bierbrouwers van Nederland en wereldwijd actief in zowel horeca als retail. Al sinds 2022 ondersteunen wij Royal Swinkels met al hun standaard en gepersonaliseerde marketingmaterialen en helpen we hen met het vergroten van hun lokale zichtbaarheid. Met merken als Bavaria,…

Lees meer

Menuez en LICO: Uw Gegevens in Veilige Handen

In het digitale tijdperk is de bescherming van uw persoonlijke gegevens belangrijker dan ooit. Bij Menuez begrijpen we dat volledig. Daarom zijn we trots op onze samenwerking met LICO Innovations, een bedrijf dat onlangs de prestigieuze ISO/IEC 27001:2022-certificering heeft behaald. Maar wat betekent dit nu eigenlijk voor u als klant? Wat is ISO/IEC 27001:2022? ISO/IEC…

Lees meer

Vijf tips voor een optimale cocktailkaart

De Nederlandse cocktailmarkt is booming. Steeds meer mensen ontdekken de veelzijdigheid en creativiteit van cocktails, en bijna elke horecazaak heeft tegenwoordig een cocktailkaart. Wat vroeger vooral het terrein was van gespecialiseerde cocktailbars, is nu een vast onderdeel van menig restaurant, café of terras. Dit biedt kansen voor horecazaken én merken die zich willen onderscheiden op…

Lees meer

Sustainability raakt iedereen 

Of het nu gaat om kortere douches, het kopen van gerecyclede kleding, of bedrijven die verplicht zijn om over hun emissies te rapporteren, duurzaamheid is onontkoombaar.    Strengere wetgeving en richtlijnen In de komende jaren zullen strengere wetgeving en richtlijnen worden ingevoerd, waardoor Menuez en haar klanten moeten voldoen aan nieuwe duurzaamheidseisen. Dit onderzoek richt…

Lees meer

OK viert 100e tankstation met landelijke actie

Met de opening van hun 100e tankstation heeft OK een indrukwekkende mijlpaal bereikt. Het bedrijf heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een vertrouwde partner voor automobilisten in heel Nederland. Dit bijzondere moment vraagt om een feestelijke viering en daarom trakteert OK hun klanten op een actie met verschillende prijzen en werden de communicatiematerialen hiervoor…

Lees meer

De voor- en nadelen van marketingmaterialen bestellen via een geautomatiseerd proces

Als franchiseformule is merkbewaking het allerbelangrijkste. De uitingen op de verschillende locaties bepalen immers de merkervaring van de consument. Het uitrollen en managen van campagnes en promotiemateriaal speelt een belangrijke rol in de uniformiteit, maar blijkt tegelijkertijd ook vaak een uitdaging. Recent onderzoek uitgevoerd door Menuez biedt inzicht in het gebruik van een Brand Management…

Lees meer

Menuez en OLA weer op smakelijk avontuur

Het zonnetje schijnt, de zomer wordt verlengd en daarmee blijft OLA hun heerlijke assortiment aan ijsjes overal presenteren. Als onderdeel van ’the Heartbrand’, een iconisch symbool dat in 1997 werd geïntroduceerd om alle Unilever-ijsproducten te vertegenwoordigen, heeft OLA een indrukwekkende reputatie opgebouwd in meer dan vijftig landen wereldwijd. Sinds 2020 werkt Menuez met Unilever en…

Lees meer

Papier is een grote milieuvervuiler! 5 tips voor duurzamer printen

Elk jaar worden wereldwijd ongeveer 4 miljard bomen gekapt voor papierproductie. Hoewel papier in principe biologisch afbreekbaar is, maken toevoegingen zoals plastic en aluminium veel papieren producten ongeschikt voor recycling. In Europa belandt jaarlijks ongeveer 23 miljoen ton afvalpapier op stortplaatsen. Bij dit afval horen helaas ook veel menukaarten en over-geproduceerde promotie/ marketingmaterialen. Zonde en…

Lees meer
Menuez marketing automatisering

Beheer je merk en vergroot je impact met automatisering 

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg. Dat betekent voor jouw organisatie dat traditionele manieren van marketing en productie van promotiematerialen je waarschijnlijk weerhouden om te groeien. Verandering is noodzakelijk om mee te groeien met jouw klanten, om zichtbaarheid te creëren en te voldoen aan de toegenomen vraag naar gepersonaliseerde merkuitingen.…

Lees meer

De stijgende populariteit van gezonde(re) frisdranken

Volgens Wat eet Nederland drinkt de gemiddelde volwassen Nederlander 36% minder suikerhoudende dranken dan vijftien jaar geleden. Dat is natuurlijk niet geheel onverwacht, want fitness & welzijn is een trend die steeds groter lijkt te worden. Naast deze maatschappelijke populariteit zijn er andere factoren die hebben geleid tot bewustere keuzes in voeding en dranken. Denk…

Lees meer

Compass Group Belgium kiest voor Menuez International

Compass Group België, onderdeel van ’s werelds grootste cateringconcern met dezelfde naam, heeft per 1 juni alle gepersonaliseerde en standaard communicatie- en marketingmiddelen bij Menuez International ondergebracht. Met een op maat gemaakt Brand Management Platform, inclusief marketingkalender, webshop en beeldbank, zal Menuez het hoofdkantoor en alle 260 cateringlocaties (bedrijven, onderwijs- en zorginstellingen) ondersteunen bij het…

Lees meer

EK 2024: een parade van Menuez-producten

Met het EK 2024 voor de deur is het tijd om Nederland weer in volle oranje-glorie te laten stralen! Bij Menuez hebben we alles wat nodig is om je kantoor of horecagelegenheid om te toveren tot een waar oranje paradijs, en het beste is: je kunt het allemaal last minute bestellen. Net zoals bij voorgaande…

Lees meer

Automatisering in franchise zorgt voor kostenbesparing

Voor Franchiseplus schreef Menuez-oprichter Geerteke Verbaten dit keer een column over digitalisatie en automatisering, en de kosten die hiermee bespaard worden. En dat is geen overbodige luxe, aangezien het managen van verschillende vestigingen al een kostbare taak an sich is. 💰💰💰 Aanleiding voor het schrijven van de column is een recent onderzoek onder grote food franchiseformules dat…

Lees meer
reduce waste menuez missie social post

Duurzaam ondernemen in franchise: drie tips om afval te verminderen en kosten te besparen

Als franchisegever heb je waarschijnlijk te maken met het managen van promotiematerialen van verschillende vestigingen. Een kostbare taak die operationele uitdagingen met zich meebrengt: je wil kwaliteit en uniformiteit waarborgen, maar ook inspelen op individuele wensen van elke locatie. En dat doe je natuurlijk het liefst ook zo duurzaam mogelijk. Daarnaast verplicht nieuwe wetgeving (Corporate…

Lees meer
Terras Trends Social 2024

Lees de 4 tips en trends om jouw terras te laten stralen

De terrassen zijn geopend en de oorlog tussen merken voor dat extra beetje zichtbaarheid dit seizoen is losgebarsten. Nieuwe ronde, nieuwe kansen voor eenieder die innovatie omarmt en gasten op ieder touchpoint weet te verrassen. Menuez helpt merken en horecaondernemers in te spelen op de behoefte en wensen van hun klanten. In dit artikel bespreken…

Lees meer
Social ideale menukaart verhoogt je omzet

Verhoog je omzet met de ideale menukaart

In de horeca sta je voor een uitdaging als het gaat om het ontwerpen en produceren van een menukaart. Maar met de ideale menukaart verhoog je wel je omzet. Goed om daarom als ondernemer of franchise te kijken naar de juiste opbouw en ontwerp! De menukaart is het visitekaartje van elke horecazaak en heeft zowel…

Lees meer
Disaronno UK Menuez

London calling. Menuez goes to the UK

Een jaar nadat we gestart zijn met onze menukaarten oplossing voor Disaronno International in de Benelux, breiden we de lokale marketingactiviteiten nu verder uit naar het Verenigd Koninkrijk. In het land van thee en bier zal Menuez met een op maat gemaakt Brand Management Platform vertegenwoordigers van Disaronno in de UK ondersteunen bij het vergroten van…

Lees meer
Menuez en FranchisePlus

3 Handige tips voor het opmaken van menukaarten

Voor Franchiseplus schreef Menuez-oprichter Geerteke Verbaten een column met daarin een advies voor de ideale menukaart en handige tips om het beheer van menukaarten te stroomlijnen. Want het ontwerpen, produceren en leveren van menukaarten aan alle locaties is een tijdrovend proces. Om nog maar te zwijgen van het afstemmen van alle verschillende versies en talen.…

Lees meer

Exponentiële groei in franchise: 4 tips voor succesvolle uitbreiding

Als franchisegever is het borgen van jouw merk en kwaliteit essentieel. Het managen van alle locaties terwijl je formule groeit, is een uitdaging die vraagt om innovatieve oplossingen. Excel-lijstjes en handmatige processen zijn niet langer afdoende in een wereld van snelle groei en verandering. Het is tijd om je te verdiepen in efficiënte systemen die jouw merk bewaken en interne processen automatiseren.

Lees meer

NIEUWE STAGIAIRS!

Menuez verwelkomt 4 nieuwe stagiairs! Resa, Dylan, Inesh en Twan komen bijdragen aan de groei en innovatie bij Menuez. Deze maand zijn er weer 4 nieuwe stagiairs bij ons aan de slag gegaan! Het is super dat deze jonge professionals ons bedrijf komen versterken. Samen zullen wij gaan zorgen voor voortdurende groei en innovatie bij…

Lees meer

Gezocht: Technisch dtp-er / ordermanager

Heb jij altijd al willen werken voor de mooiste merken zoals o.a. Red Bull, OLA, Coca-Cola, Vermaat en Optisport? Dan is deze baan jou op het lijf geschreven. Als technisch dtp-er / ordermanager ben jij een echte spin in het web. Samen met de collega’s van Sales, Frontoffice en IT ben jij verantwoordelijk voor de…

Lees meer

Nieuwe stagiair

We hebben weer een nieuwe stagiair!! Maurits Schouten is in november bij Menuez begonnen! Maurits gaat afstuderen op het optimaliseren van lokale online campagnes (online advertertising en paid socials). Super dat Maurits ons team komt versterken, hij is nu al een waardevolle toevoeging aan ons team en draagt bij aan de voortdurende innovatie en ontwikkeling…

Lees meer

FrieslandCampina kiest voor Menuez International voor herpositionering Chocomel in de horeca 

Als het aan FrieslandCampina ligt, wordt Chocomel ook in de horeca hét drankje dat mensen bestellen om te genieten van gezamenlijke mooie momenten. Aan marketingbureau Menuez International de taak om dat voor elkaar te krijgen. Per 1 november kunnen vertegenwoordigers via het Brand Management Platform dat Menuez voor Chocomel heeft ontwikkeld, gemakkelijk standaard- of volledig…

Lees meer

Nieuw seizoen = nieuwe menukaart en aankleding

Seizoensveranderingen hebben niet alleen invloed op het weer, maar ook op de aankleding en menukaarten in de horeca. In de zomer verlangen gasten naar verfrissende cocktails en lichte gerechten, terwijl in de herfst en winter bockbiertjes, warme chocolademelk en stevige maaltijden de voorkeur hebben. Menuez begrijpt de seizoensuitdagingen van horecaondernemers als geen ander. Daarom bieden…

Lees meer

OK tankstations kiest voor Menuez

Vroemmmmmmm🚗 Ook @OK tankstations kiest voor Menuez ⛽ OK, een van de snelstgroeiende netwerken van tankstations in Nederland, maakt vandaag bekend alle gepersonaliseerde, standaard communicatie- en marketingmiddelen bij Menuez onder te brengen. Met een op maat gemaakt Brand Management Platform, inclusief unieke marketingkalender en beeldbank, zal Menuez het hoofdkantoor en de bijna 100 tankstations, verkoopkantoren en…

Lees meer

Practice what you preach

De kracht van gepersonaliseerde relatiegeschenken en promotiemateriaal Menuez is al jaren dé POS-partner op het gebied van lokale zichtbaarheid, ook als het gaat om gepersonaliseerde relatiegeschenken. Door het bieden van een uitgebreide selectie van op maat gemaakte geschenken en promotionele materialen, geven wij bedrijven de mogelijkheid om hun merkidentiteit en boodschap op een effectieve manier…

Lees meer

Inspiratie

Menuez laat zich inspireren om te kunnen innoveren  In de wereld van innovaties is het van belang om bij te blijven met de nieuwste ontwikkelingen en trends. Voor Menuez is dit een goede kans om haar partners te inspireren en potentiële partners te ontdekken. Daarom heeft Menuez afgelopen maand drie toonaangevende beurzen in Nederland bezocht:…

Lees meer

Nieuwe partner

Een nieuwe maand is een nieuwe klant bij Menuez. 🙌 Althans, daar begint het in ieder geval erg op te lijken aangezien we vandaag bekend mogen maken dat ook @JudoBondNederland voor ons heeft gekozen. 🥋 De samenwerking is gericht op het ondersteunen van de ruim 530 bij JBN aangesloten clubs en verenigingen die aikido, jiujitsu…

Lees meer

L’Oreal stagiairedag

🎉 Een bijzondere dag bij Menuez! We ontvingen een groep getalenteerde (inter)nationale stagiaires van L’Oréal op ons kantoor. 🤝 Tijdens hun bezoek kregen ze een exclusieve inkijk in de wereld van Menuez en in het bijzonder over de ins en outs van drukwerk en over ons platform. Het was leuk om onze passie voor innovatie,…

Lees meer

Mooi interview op Marketingtribune met Optisport

Afgelopen vrijdag 22 september verscheen een mooi interview op Marketingtribune met Optisport. In dit interview vertelt Floris Smits over zijn carrière als marketing manager en het bedrijf Optisport. Het artikel gaat over de onmisbare rol die het Brand Management Platform vervult voor Optisport. Zij hadden een enorme uitdaging om al hun locaties te voorzien van…

Lees meer

Partnership met franchise +

De Kracht van Menuez: Brandmanagement voor Franchisegevers In de wereld van franchising waar merkidentiteit, efficiëntie, datagedreven beslissingen en schaalbaarheid van belang zijn, komt het Menuez brand management platform als dé oplossing naar voren. In dit artikel gaan we dieper in op de voordelen van het Menuez-platform en waarom het een onmisbare troef is voor franchisegevers…

Lees meer

Teammeeting bij La Trappe

🍻 Afgelopen maandag reisden we met het Menuez team naar La Trappe Bierbrouwerij de Koningshoeven voor een onvergetelijke dag! De dag begon met een inspirerende teammeeting en werd gevolgd door een heerlijke lunch bij het Proeflokaal van Bierbrouwerij de Koningshoeven. Daarna kregen we een rondleiding door het brouwproces van deze historische brouwerij🍺.  Tijdens de rondleiding op deze bijzondere abdij kwamen we…

Lees meer

Nieuwe stagiaires

Met groot genoegen kondigen we aan dat er bij Menuez weer drie nieuwe stagiair(e)s zijn begonnen! Deze jonge professionals zijn een waardevolle toevoeging aan ons team en dragen bij aan de voortdurende innovatie en ontwikkeling van ons bedrijf. Welkom in het team, wat fijn dat jullie er zijn 😁🙌 ——- Hey! Ik ben Alexander Hack,…

Lees meer
Duvel nieuwe designs

Duvel nieuwe designs

Waar traditioneel het aanbod van bieren op menukaarten beperkt was tot enkele standaard pilseners, bieden restaurants, brouwerijen en bars nu een schat aan speciale bieren aan om aan de wensen van bierliefhebbers tegemoet te komen. Een prachtige menukaart, die speciaalbieren in de spotlight zet, is daardoor een essentieel element geworden voor slimme horecaondernemers. En dat…

Lees meer
Double Dutch bij Pizzahut

Nieuw bij Pizza Hut in België: heerlijke cocktails en mocktails van Double Dutch

Double Dutch en PepsiCo bieden Pizza Hut-franchisenemers in België mooie kwalitatieve cocktailkaarten aan, gepresenteerd in stijlvolle, zwarte tafelstandaards, aan. Deze nieuwe drankenkaarten kunnen ze ontwerpen, laten drukken en optioneel ook digitaliseren met behulp van Menuez. Door de unieke personalisatie mogelijkheden raken ondernemers niet hun eigen look-and-feel kwijt en kunnen zij zelfs de inhoud van het…

Lees meer

GemaQ bundelt krachten met Menuez om maatwerk op ieder tankstation te kunnen leveren

Coöperatieve retail-inkooporganisatie GemaQ heeft per juni 2023 alle gepersonaliseerde, standaard communicatie- en marketingmiddelen bij Menuez International ondergebracht. Met een op maat gemaakt Brand Management Platform, inclusief unieke marketingkalender en beeldbank, zal Menuez het hoofdkantoor en de meer dan 200 onafhankelijke petrol- en retailondernemers die zijn aangesloten bij GemaQ, ondersteunen bij het vergroten van hun zichtbaarheid en de verkoop van het assortiment.

Lees meer

Cavesco kiest voor Menuez International

Merkenhuis Cavesco maakt vandaag bekend het beheer en de productie van alle gepersonaliseerde communicatie- en marketingmiddelen bij Menuez International onder te brengen. Met een op maat gemaakt Brand Management Platform zal Menuez alle franchisenemers van de merken Doppio Espresso, Barista Cafe en Chocolate Company ondersteunen bij het vergroten van de on- en offline zichtbaarheid en…

Lees meer

Wie wordt het Lipton Terras van 2023?

Na de succesvolle editie van ‘Het Lipton Terras van 2022’ zet Lipton Ice Tea dit jaar het ondernemerschap opnieuw in het zonnetje. De horeca-eigenaren van de mooiste, gezelligste en populairste terrassen van Nederland maken kans op fantastische prijzen. Menuez produceert en verspreidt het promotiemateriaal voor deze sympathieke campagne. Gratis verkoopondersteunende materialen Het sympathieke van de actie…

Lees meer

10.000 orders voor Unilever geleverd

Ruim 10.000 orders geleverd voor Unilever🤩🤩in Nederland! Niet 100, geen 1000, maar ruim 10.000 orders heeft Menuez al samen met Unilever geleverd! We willen even bij deze mijlpaal stilstaan, want hier zijn we echt heel trots op. Door de lokale marketingactiviteiten met verkoopondersteunend materiaal bij Menuez onder te brengen, heeft Unilever al heel veel klanten blij…

Lees meer

1+1= 3

1+1= 3 Leuk nieuws uit IJsselstein, het is tijd voor een feestje want vandaag, op 24 april 2023, is het namelijk 11 jaar geleden dat de eerste order van Coca-Cola Europacific Partners binnen kwam. Dat was het begin van een ijzersterk partnerschap dat 11 jaar later nog steeds staat als een huis. Samen hebben we…

Lees meer

Behoefte van ketens zoals Haan Minerale Oliën is hogere tevredenheid van locaties, kostenbesparing (tijd en geld) en efficiënter proces

Lokale marketing voor Haan MENUEZ is trots op haar allround portfolio van klanten. De sterke samenwerkingen zijn verspreid over verschillende branches, een mooi voorbeeld hiervan is de relatie met Haan; exploitant van een uitgebreid en groeiend netwerk van tankstations in Nederland. Menuez en Haan zijn al sinds 2020 partners op het gebied van lokale marketing. …

Lees meer

De start van de lente vieren CCEP en Menuez met nieuwe gratis drankenkaarten voor hun horecapartners

Om het voorjaar goed van start te gaan biedt Coca-Cola Europacific Partners Nederland via Menuez, lokale horecaondernemers gratis drankenkaarten aan. De gratis drankenkaarten zijn te bestellen via het speciale CCEP Brand Management Platform en worden geproduceerd en verzonden door Menuez. Een nieuwkomer deze lente is de Fuze Tea green tea Blueberry Lavender No Sugar, waarmee…

Lees meer

Menuez goes USA, Florida

Menuez is al jaren partner van Unilever in verschillende landen op het gebied van lokale marketing. Na een succesvolle uitrol van onze ‘Hyper-Local-strategie’ in Noord-Amerika, breiden we de lokale online marketingactiviteiten voor diverse merken van Unilever Food Solutions nu verder uit naar  Florida, Miami. Hyperlokale campagnes in Amerika, eenvoudig geregeld vanuit Nederland Menuez is al…

Lees meer

Een sportief partnership: Menuez en Optisport

Wist je dat MENUEZ niet alleen sterke samenwerkingen in de horeca heeft, maar ook betrokken is als lokale marketingpartner in andere branches? Een mooi voorbeeld hiervan is onze relatie met Optisport; marktleider en specialist op het gebied van exploitatie en het beheer van publieke voorzieningen. Door de marketingactiviteiten onder te brengen bij Menuez bespaart Optisport…

Lees meer

Persoonlijke relatiegeschenken

De markt voor relatiegeschenken en promotieartikelen is booming. De kracht van gepersonaliseerde relatiegeschenken en promotiemateriaal is groot. Dat blijkt uit recent onderzoek van de branchevereniging Platform Promotional Product. Menuez is al jaren dé POS partner op het gebied van lokale zichtbaarheid, zo ook als het gaat om gepersonaliseerde relatiegeschenken. Een recente samenwerking was met onze partner…

Lees meer

20% omzetstijging door lokale marketing

Ieder merk, iedere ondernemer én iedere locatie is uniek. De wens beter zichtbaar te zijn op alle gewenste touchpoints is identiek. Om elke lokale ondernemer de juiste materialen online en fysiek gepersonaliseerd voor één locatie aan te bieden heeft Menuez International een Brandmanagement portaal ontwikkeld waar al meer dan vijftig merken wereldwijd mee werken. Hoe…

Lees meer
Winterterras Menuez

Met fritz-kola maken we van ieder winterterras een fijne plek!

Het winterterras wordt nog vaak onderschat. Niet nodig, want ook tijdens de koude dagen kun je er als horecaondernemer voor zorgen dat dit deel van de locatie rendeert. Merken als fritz-kola helpen hun lokale partners graag met het realiseren van een volwaardig winterterras. Met gepersonaliseerde horecaparasols, inclusief terrasverwarming, -verlichting, -geluidsinstallatie en UV-wering zijn de terrassen…

Lees meer

Marketingkalender 2 richtingsverkeer

De meeste marketeers kennen het wel. Je bedenkt een geweldige marketingactie en wil lokaal een campagne uitrollen, maar de betrokkenheid van jouw deelnemende locaties is ver te zoeken. Met de drukte van de dagelijkse business, komt marketing bij de lokale ondernemer vaak onderaan de prioriteitenlijst, of wordt simpelweg vergeten. Zonde, vindt Menuez! We bedachten daarom…

Lees meer
Menuez Duvel lokale bannering

Menuez goes Paris

Onze Belgische partner Duvel Moortgat maakt al meer dan 150 jaar bier. Voor de lancering van de nieuwe Duvel 6,66% in Frankrijk rolt Duvel samen met Menuez een speciale ‘Hyper-Local-strategie’ uit. Op 21 oktober werd er gestart met hyper-lokale bannercampagnes rondom de Franse locaties en zullen de lokale ondernemers ondersteunen bij het vergroten van de…

Lees meer

Overal zichtbaar met stickers

Stickers zijn één van onze favoriete producten als het aankomt op het vergroten van zichtbaarheid. Het succes van een campagne valt of staat bij de aandacht van de consument. Stickers bieden een perfecte oplossing voor signing in het retail- en horecalandschap. Er bestaan veel stickersoorten en -materialen. In dit artikel maken we je wegwijs in…

Lees meer
Financiele vergoeding

Zichtbaar zonder zorgen!

  Als merk wil je altijd en overal zichtbaar zijn. Om dit te realiseren bieden steeds meer merken lokale horecaondernemers een financiële vergoeding aan. Op deze manier hebben ondernemers de vrijheid om promotiemiddelen uit te kiezen waar zij op dat moment behoefte aan hebben. Door de begeleiding van Menuez heeft jouw merk de garantie dat…

Lees meer

Menuez implementeert aanpak suikervrij voor CCEP

Consumenten zijn steeds vaker op zoek naar drankjes met weinig of geen calorieën en tegelijkertijd willen ze ook smaakvariatie en beleving. Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) speelt in op die behoeften en lanceerde dit voorjaar drie nieuwe smaken en nieuwe menukaarten om het suikervrije aanbod in de horeca te presenteren. Menuez zorgde er vervolgens voor dat…

Lees meer

Mooi weer + einde middag = tijd voor Aperol Spritz

Het is lekker weer en dus bij uitstek tijd voor Aperol Spritz. Om deze boodschap op de juiste plek en op het juiste moment bij de doelgroep over te brengen, maakt het populaire Italiaanse drankmerk deze zomer, samen met Menuez, optimaal gebruik van de mogelijkheden van Digital Out-of-Home (DOOH) en hyper local advertising. Digital Out-of-Home…

Lees meer

Val op in het straatbeeld met Flag2Tag

Eens in de zoveel tijd ontdekken we een product waar we meteen verliefd op worden. De Flag2Tag is er zo een. Dit draaiende vlagbord geeft iedere bedrijfslocatie een vrolijke en vriendelijke uitstraling en trekt gegarandeerd de aandacht van passerend publiek. Gemakkelijk aan iedere gevel te bevestigen – en te verwijderen Het Flag2Tag-systeem bestaat uit een…

Lees meer
Swinkels family brewers

Royal Swinkels Family Brewers kiest voor Menuez International

Royal Swinkels Family Brewers heeft per maart 2022 alle gepersonaliseerde en standaard communicatie- en marketingmiddelen bij Menuez ondergebracht. Met een op maat gemaakt Brand Management Platform zal Menuez horecaondernemers en vertegenwoordigers in 130 landen kunnen ondersteunen bij het vergroten van de zichtbaarheid van de tientallen biermerken van de onafhankelijke familiebrouwerij, waaronder La Trappe, Cornet, Bavaria…

Lees meer

Menuez nu ook verantwoordelijk voor lokale marketingondersteuning L’Oréal in de Benelux

L’Oréal maakt vandaag bekend alle hyperlokale marketingactiviteiten van de Benelux bij Menuez International onder te brengen. Het marketingbureau is al de partner van L’Oréal Nederland, en daar is nu de verantwoordelijkheid voor België en Luxemburg bijgekomen. Met het uitbreiden van de samenwerking wil L’Oréal de kappers in de Benelux dezelfde ondersteuning bieden bij het vergroten…

Lees meer

Summer of Love Playlist

Het lijkt erop dat de langverwachte ‘Summer of Love’ nu toch écht begonnen is. De zon schijnt volop, de coronamaatregelen liggen achter ons, de horeca zit weer vol en de vrijdagmiddagborrel is terug van weggeweest. En daar worden we natuurlijk ontzettend blij van!  Om het leven en de ‘Summer of Love van 2022’ te vieren, hebben wij voor onze…

Lees meer

PauligPRO en Menuez International: het recept voor succes

Wat is het leven zonder smaak? Niet veel, als je het aan Paulig vraagt. Het familiebedrijf in voedingsmiddelen en dranken biedt een wereld van smaken voor thuiskoks, barista’s en professionele koks. Sinds 1876 zorgt het team van 2.200 professionals in dertien landen voor alles wat lekker is. In Nederland is Paulig vooral bekend met hun…

Lees meer

Menuez en Lipton bedenken ludieke actie om de horeca te vieren

Eindelijk is de horeca weer open! Om dit heuglijke feit te vieren heeft Lipton Ice Tea een nieuwe actie bedacht: ‘Hét Lipton Terras van 2022’. Consumenten kunnen van april tot en met september stemmen op hun favoriete Lipton-terras. De horeca-eigenaren van de mooiste, gezelligste en populairste terrassen maken kans op fantastische geldprijzen. Menuez produceerde en…

Lees meer

Coca-Cola Europacific Partners biedt horecaondernemers extra steun met gratis re-order drankenkaarten

Zeker in deze voor horecaondernemers uitdagende tijden probeert Coca-Cola Europacific Partners goed mee te denken met haar klanten door ondernemers de mogelijkheid te bieden om op haar kosten een re-order te plaatsen van al hun drankenkaarten en deze optioneel ook te digitaliseren. En dat alles zónder dat deze ondernemers hun eigen look-and-feel kwijtraken.

Als dat geen service is. Hoe wij dit traject samen aanpakken, lees je in dit artikel:

Lees meer

Hoe Maxxium en Menuez het horecaondernemers, barkeepers en consumenten makkelijker maakt

Er is geen horecazaak die niet een van de 60 gedistilleerde drankmerken van Maxxium op de kaart heeft staan. Om horecaondernemers en hun barkeepers te helpen bij het samenstellen, bereiden en verkopen van hun drankaanbod, kunnen zij via het Brand Management Platform van Menuez verschillende typen cocktailkaarten personaliseren en bestellen. En dat wordt door horeca Nederland erg gewaardeerd.

Lees meer

Menukaart van de maand: café De Witte Aap

Grote kans dat, wanneer je vanmiddag of dit weekend op een terras neerstrijkt, er een menukaart van Menuez op tafel ligt. Niet dat je iets bij ons kunt bestellen natuurlijk, maar de kaart is wel bij ons aangevraagd/opgemaakt, gecontroleerd en geleverd. Uit de duizenden menukaarten die we deze maand hebben mogen leveren, viel er eentje wel…

Lees meer

Zo zet je jouw merk centraal op ieder terras

In 2021 was het terras voor veel horecaondernemers het redmiddel tijdens de beperkende coronamaatregelen. Inmiddels is het terras niet langer een opzichzelfstaand element, maar is het gelijkwaardig aan de binnenruimte(s). Het interieur en de stijl zijn doorvertaald naar het terras door de inzet van mooie (promotie)materialen, verlichting en aankleding. Nu de lente is begonnen, zijn…

Lees meer

Optisport kiest voor Menuez International

Optisport, exploitant van zo’n 400 zwembaden, ijsbanen, sporthallen en multifunctionele sport- en welzijnscentra verspreid door Nederland en België, heeft per januari 2022 alle gepersonaliseerde en standaard communicatie- en marketingmiddelen bij Menuez ondergebracht. Met een op maat gemaakt Marketing Platform, inclusief unieke marketingkalender, zal Menuez het hoofdkantoor en alle lokale vestigingen ondersteunen bij het vergroten van de…

Lees meer

Bestel nu je gepersonaliseerde OLA-ijskaart 2022

Buiten is het nog koud en grijs, maar OLA en Menuez zijn al helemaal klaar voor de zomer. Traditiegetrouw opent OLA in januari het nieuwe ijsseizoen met de lancering van nieuwe ijsjes. Vanaf dit moment is het meteen ook mogelijk voor ondernemers om gratis hun ijskaart(en) te personaliseren en bestellen op het speciale Brand Management…

Lees meer

Nieuw in het assortiment: Barrels

Hoe gaaf zijn deze olievaten die je helemaal kunt personaliseren? Je kunt de barrels gebruiken als statafel, als prullenbak of als display, zoals we die laatst voor Aperol Spritz en AkzoNobel hebben ontwikkeld. Wil je meer weten over deze creatieve (marketing)oplossing? Neem dan vandaag nog contact met ons op, we vertellen je er met plezier…

Lees meer

Unilever Noord-Amerika kiest voor Menuez International

We zijn al de partner van Unilever Nederland en België, sinds dit jaar zijn we ook verantwoordelijk voor alle lokale onlinemarketingactiviteiten van Unilever Noord-Amerika. Met een speciale ‘Hyper-Local-strategie’ zal een vast Menuez-team de merken van Unilever Noord-Amerika ondersteunen met het design en de inzet van hyperlokale banner- en socialmediacampagnes. Met het professionaliseren van de online…

Lees meer

Jack Daniel’s kiest voor Menuez International

Niemand minder dan Jack Daniel’s is klant geworden van Menuez, en daar zijn we natuurlijk hartstikke trots op.
Met een speciale ‘Local Hero-strategie’ zal Menuez de horecaondernemers en vertegenwoordigers van Jack Daniel’s ondersteunen bij het vergroten van de zichtbaarheid en de verkoop van de populaire Tennessee-whiskey.

Lees meer

Project in the spotlight: katoenen tas Redken

In opdracht van Redken hebben we afgelopen maand een prachtige katoenen tas ontworpen en er daarvan 10.000 geproduceerd. De tasjes zijn een onderdeel van een campagne die door de businesspartners van Redken aan L’Oréal-kappers door heel Nederland wordt aangeboden. Lijkt het je leuk om ook zulke mooie merktassen aan je relaties uit te delen? Laat…

Lees meer
Sligro broodje van de maand

Sligro Food Group broodje van de maand

Wist je dat wij voor Sligro Food Group hun broodje van de maand re-orderen? De 41 klanten van Sligro ontvangen vervolgens, met of zonder personalisatie, al het bijhorend promotiemateriaal (print, digitaal en inclusief het recept). Als dat geen service is! Mocht je in de maand november het broodje van de maand tegenkomen, wij kunnen het broodje gehakt…

Lees meer

Menuez verbindt via hyper local bannering

Menuez helpt de horeca met digitale microcampagnes. Zo was Menuez tijdens de eerste lockdown in maart al één van de bedrijven die steun bood aan het initiatief “Help de horeca”. Menuez lanceerde in april 2020 de eerste online bannercampagnes om lokale horeca in Nederland te ondersteunen bij de wederopbouw. Samen met een aantal merken als Lipton, Ben&Jerry’s…

Lees meer

Red Bull zet juist nu bannering in!

Om midden in een pandemie in contact te blijven met klanten en te blijven ondersteunen, kiest Red Bull voor de inzet van Hyper Local Bannering.De Campagne “Kickstart je dag/avond bij:…” zal breed ingezet worden bij klanten. We houden alle campagnes nog even in de wacht, tot het moment dat de Horeca weer open gaat!Menuez creëert…

Lees meer

L’Oréal Matrix Mokka Banner campagne van start

De campagne “We like the way you MOCHA!” wordt in november 2020 ingezet bij zo’n 50 salons waar je terecht kan voor de nieuwe Mokka haarkleuring. De banners worden 3 weken lang gepresenteerd op mobiele telefoons in een straal van 1.5 kilometer rondom de salons. Target vrouwen. In deze banner wordt opgeroepen om een afspraak…

Lees meer