Ieder merk, iedere ondernemer én iedere locatie is uniek. De wens beter zichtbaar te zijn op alle gewenste touchpoints is identiek. Om elke lokale ondernemer de juiste materialen online en fysiek gepersonaliseerd voor één locatie aan te bieden heeft Menuez International een Brandmanagement portaal ontwikkeld waar al meer dan vijftig merken wereldwijd mee werken. Hoe werkt dat precies en hoe zorgt deze tool voor meer lokale zichtbaarheid? Wij leggen het nog eens uit.

Van probleem naar oplossing

Op het hoofdkantoor kennen marketeers de uitdaging van het effectief, lokaal uitrollen van hun campagne maar al te goed! Lokale partners hebben geen tijd, geen plek of geen betrokkenheid bij landelijke campagnes. De marketeer heeft geen overzicht op orders, budget en wie welk formaat nodig heeft, is veel tijd kwijt met het uitsturen van nieuwsbrieven en herinneringen 

Met de brandmanagement portaal van Menuez is dit verleden tijd! Wij bieden een eenvoudig portaal om alle online en fysieke marketing materialen te bestellen. Het hoofdkantoor upload (éénmalig) de marketingmaterialen in het brandmanagement portaal, waarna de locaties binnen vastgestelde templates zelf invulling kunnen geven aan, formaat, aantallen en tekst of prijs.

Brandmanagement portaal: alles centraal op één plek
Menuez bewaakt jouw merkidentiteit en controleert indien gewenst alle orders op spelling en bestandsformaat, zodat jullie kwaliteit gewaarborgd kan blijven. Met het dashboard van Menuez, heb je altijd inzicht en een overzicht van alle orders en budgetten. Via een SSO of API-koppeling kan het brandmanagement portaal eenvoudig gekoppeld worden met de huidige systemen van het merk. Alle POS-materialen kunnen binnen de huisstijl kaders gepersonaliseerd en besteld worden door de klant. Menuez ontzorgt het merk verder volledig en neemt de verantwoordelijkheid over het gehele proces van creatie tot productie, handling en verzending van elke order op locatie met Track&Trace. 

Zichtbaarheid van jouw merk zorgt voor minimaal 20% omzetstijging 

Met het brandmanagement portaal van Menuez geven merken lokale partners eenvoudig toegang tot alle on- en offline promotiematerialen die zij nodig hebben om zichzelf, maar ook het merk, op de kaart te zetten. In combinatie met onze unieke marketingkalender tool realiseren we tweerichtingsverkeer tussen merk en locatie. Automatisch verstuurde nieuwsbrieven met persoonlijke to-do lijstjes zorgen voor meer betrokkenheid en effectiviteit van de merkcampagnes. De producten van Menuez helpen organisaties met het creëren van meer lokale zichtbaarheid, wat uiteindelijk resulteert in 20% meer omzet.

Ben jij ook benieuwd naar de voordelen die het brandmanagement portaal van Menuez voor jouw merk kan bieden? Neem dan eens vrijblijvend contact op met onze adviseurs, zij geven graag meer uitleg en denken mee over een passende oplossing.