De meeste marketeers kennen het wel. Je bedenkt een geweldige marketingactie en wil lokaal een campagne uitrollen, maar de betrokkenheid van jouw deelnemende locaties is ver te zoeken. Met de drukte van de dagelijkse business, komt marketing bij de lokale ondernemer vaak onderaan de prioriteitenlijst, of wordt simpelweg vergeten. Zonde, vindt Menuez! We bedachten daarom een oplossing die de effectiviteit van lokale marketing en en nieuwsbrieven verbetert en daarnaast van de communicatie tweerichtingsverkeer maakt. Hierdoor ontvangt het merk meer input vanuit de lokale ondernemer en wordt de betrokkenheid verhoogd.

Een persoonlijke marketingkalender

Om merken te helpen bij het verhogen van de betrokkenheid van lokale partners, heeft Menuez een slimme marketingkalender ontwikkeld. Deze unieke tool helpt locaties actief herinneren aan de marketingcampagnes en -activiteiten van het merk dat ze representeren. Door in te loggen in een unieke, online omgeving met persoonlijke actielijst, kan de lokale ondernemer met één druk op de knop de POS-materialen bestellen die het merk beschikbaar heeft gesteld. Deze zijn ook nog te personaliseren in formaat, aantallen of inhoudelijk zoals tekst en prijs. 

Klinkt goed, maar hoe werkt het dan precies? 

In plaats van zelf maandelijks een bulk mail te sturen naar alle klanten, die vaak ergens in de postvak in blijft hangen, zetten merken nu al hun marketingacties in het Brand Management Portaal van Menuez. Deze wordt vervolgens als nieuwsbrief verstuurd, inclusief een persoonlijke to-do lijst per locatie. De lokale ondernemer klikt op nieuwsbrief en komt automatisch op zijn/haar persoonlijke portaal. Hier staat de marketingkalender van het merk met bijbehorende POS-materialen, actiepunten en kan acties afstrepen wanneer deze zijn voltooid. Tevens stuurt de tool wekelijks automatische nieuwsbrieven, als persoonlijke reminder van de nog-niet afgeronde taken.

Betrokken klanten zijn conversieverhogend

Zonder het gebruik van onze marketing kalender hebben merken vaak te maken met éénrichtingsverkeer. Met deze aanpak verhoog je de betrokkenheid van de lokale ondernemer, die nu alles overzichtelijk heeft in 1 dashboard, zelf materialen kan personaliseren en ook nog eens automatisch herinnerd wordt aan zijn openstaande actiepunten. We zien hiermee de resultaten stijgen van de lokale uitrol van campagnes.

Wil jij de betrokkenheid van jouw klanten ook verhogen door het inzetten van een persoonlijke marketingkalender? Neem dan eens vrijblijvend contact op met onze adviseurs, zij geven graag meer uitleg en denken mee over een passende oplossing.