Buiten is het nog koud en grijs, maar OLA en Menuez zijn al helemaal klaar voor de zomer. Traditiegetrouw opent OLA in januari het nieuwe ijsseizoen met de lancering van nieuwe ijsjes. Vanaf dit moment is het meteen ook mogelijk voor ondernemers om gratis hun ijskaart(en) te personaliseren en bestellen op het speciale Brand Management Platform dat Menuez voor OLA heeft ontwikkeld.

Gratis gepersonaliseerde ijskaart zorgt voor extra omzet

Sinds de lancering in 2020 heeft Menuez al bijna 15.000 ijskaarten uitgeleverd aan lokale ondernemers. Zij hebben via het platform gratis hun eigen, gepersonaliseerde OLA-ijskaart samengesteld en naar verwachting zal dit aantal in 2022 verdubbelen. Onderzoek wijst namelijk uit dat consumenten teruggrijpen naar A-merken vanwege vertrouwen in de voedselveiligheid. Met impuls producten, gaat 70% van de consument voor A-merken vanwege vertrouwen in voedselveiligheid. De Raket, de Magnum Almond en de Cornetto Classico zijn de populairste ijsjes van Nederland, leveren de meeste omzet op en zijn ook nog eens verpakt

Ondernemers kiezen zelf het formaat en het ijsassortiment

Op Unileverpartners kunnen ondernemers aan de hand van de plekken waar ze de ijskaart plaatsen en aan de hand van hun vriezerformaat uit zeven verschillende ontwerpen kiezen.

Bedrijfslogo op de ijskaart toevoegen

De OLA-ijskaart kunnen ze vervolgens ‘vullen’ met een door henzelf samengesteld assortiment van de 47 ijsjes. Om het voor de ondernemers zo gemakkelijk mogelijk te maken geeft het systeem aan de hand van het vriezerformaat en de locatie een advies voor de optimale basisselectie. Zo zijn onder andere de hardlopers en de nieuwe ijsjes van 2022 al groot op de ijskaart weergegeven en op de achterzijde staat de nieuwste Magnum. Na het selecteren van het formaat en het basismodel kunnen de ondernemers snel en gemakkelijk hun bedrijfslogo en/of bedrijfsnaam aan de ijskaart toevoegen voor een optimaal effect.

Aanvullend promotiemateriaal

Naast de gratis gepersonaliseerde OLA-ijskaart biedt OLA ondernemers ook nog de mogelijkheid om aanvullend promotiemateriaal te bestellen. Op het online B2B-platform, genaamd Unilever Partners,  kunnen ondernemers gemakkelijk promotiematerialen en producten bestellen. Verder delen ze er tips en trics hoe zij hun omzet kunnen laten stijgen en houden ze iedereen op de hoogte van trends en insights. Als dat geen service is.

Wil jij ook je partners deze service bieden?

Ben je benieuwd hoe ook jij als merk gepersonaliseerd marketingmateriaal aan jouw partners als service kunt aanbieden? Neem dan gerust contact met ons op. Onze experts delen met plezier hun kennis en ervaring.