Royal Swinkels Family Brewers heeft per maart 2022 alle gepersonaliseerde en standaard communicatie- en marketingmiddelen bij Menuez ondergebracht. Met een op maat gemaakt Brand Management Platform zal Menuez horecaondernemers en vertegenwoordigers in 130 landen kunnen ondersteunen bij het vergroten van de zichtbaarheid van de tientallen biermerken van de onafhankelijke familiebrouwerij, waaronder La Trappe, Cornet, Bavaria en Swinckels.

Gemakkelijk marketingmaterialen ontwerpen en bestellen

Op het veilige en gebruikersvriendelijke online platform kunnen de horecaondernemers en vertegenwoordigers gemakkelijk marketingmaterialen zoals bierkaarten ontwerpen en bestellen. Na het selecteren van hun favoriete model kunnen ze de bierkaarten vervolgens ‘vullen’ met een door henzelf samengesteld assortiment, waarbij ze de keuze hebben uit ruim 300 verschillende bieren. Ieder item is daarnaast personaliseerbaar en met één druk op de knop door te vertalen naar alle andere formaten zoals een drieluik, vierluik en menukaarten op A5-formaat. En wil de horecaondernemer zelf de bierkaarten opmaken óf de kaart volledig in eigen huisstijl op laten maken? Ook dan regelt Menuez dit proces en dat alles zonder dat Royal Swinkels Family Brewers daar als merk omkijken naar heeft.

Persoonlijke ondersteuning

Het team van Menuez controleert iedere bestelling. Wij zorgen ervoor dat de merkidentiteit wordt gewaarborgd, bewaken het budget, regelen de financiële vergoedingen en de opmaak, doen de tekstcontrole, nemen de inkoop uit handen en zorgen dat alle producten met de meest hoogwaardige materialen worden geproduceerd en geleverd. En uiteraard zorgen we ervoor dat de medewerkers van Swinkels Family Brewers 24/7 inzicht heeft in alle bestellingen die via het platform zijn geplaatst en ontvangt ze iedere maand een uitgebreid overzicht van en inzicht in alle bestellingen.

Training en begeleiding

Om de vertegenwoordigers wegwijs te maken in het Brand Management Platform zijn voor de vertegenwoordigers van alle 26 merken fysieke en online kick-offbijeenkomsten georganiseerd. Tijdens deze bijeenkomsten hebben we hen stapsgewijs laten zien hoe zij het platform zo effectief en efficiënt mogelijk kunnen gebruiken. En hebben ze in de toekomst een vraag, opmerking of verzoek? Dan staat het Menuez-team voor hen klaar.

Persoonlijke invulling met behoud van uniforme merkuitstraling

Door de lokale marketingactiviteiten bij Menuez onder te brengen heeft Royal Swinkels Family Brewers het vertrouwen dat een uniforme merkuitstraling gegarandeerd is. Daarnaast verwachten ze nog meer inzicht te krijgen in de lokale horeca-activiteiten, terwijl de horecaondernemers en vertegenwoordigers zelf flexibel kunnen inspelen op hun lokale strategie.