Seizoensveranderingen hebben niet alleen invloed op het weer, maar ook op de aankleding en menukaarten in de horeca. In de zomer verlangen gasten naar verfrissende cocktails en lichte gerechten, terwijl in de herfst en winter bockbiertjes, warme chocolademelk en stevige maaltijden de voorkeur hebben. Menuez begrijpt de seizoensuitdagingen van horecaondernemers als geen ander. Daarom bieden we niet alleen advies, maar ook een breed scala aan promotiematerialen om de overgang naar een nieuw seizoen zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Waarom zit de ene horecagelegenheid in de winter helemaal vol en is de andere vrijwel leeg? Er zijn natuurlijk veel factoren die hieraan bijdragen, maar één ding is zeker: als de ambiance en menukaart niet aan de donkere dagen zijn aangepast, zal dat weinig gasten aantrekken. Niemand zit immers graag in de koude wind of drinkt in de winter een slush puppy. De tientallen merken waar Menuez voor werkt, doen er dan ook alles aan om horecaondernemers te helpen bij de invulling van de nieuwe seizoenen met de veranderende klantbehoeftes.

3 tips voor een succesvol winterseizoen 

  1. Zorg voor een overdekt, verwarmd en verlicht terras

Met de grote horecaparasols zitten gasten altijd droog. Kies de juiste kleur en het juiste formaat per locatie en ga altijd voor de waterdichte versie met goten en met de hoogste uv-wering. In het winterseizoen wordt het snel donker en koud. Verlichting en verwarming zijn daarom belangrijk en kunnen het winterterras ook heel sfeervol maken. Kies voor gezellig, warm licht en integreer dit meteen slim in de parasol voor ruimtebesparing en een luxe uitstraling.

  1. Seizoensgebonden menukaart
    In de donkere dagen gaan we van lichte zomergerechten over naar hartigere, misschien wat donkere gerechten vol seizoensgebonden ingrediënten. Maar de grootste veranderingen zien we op de drankenkaart. Klanten hebben behoefte aan warme chocolademelk, kiezen eerder voor zwaardere cocktails en de interesse in speciaalbieren neemt toe. Daarom bieden merken als Duvel horecaondernemers hulp bij het goed op de kaart zetten van speciaalbieren. Dit najaar pakt Duvel extra uit door de ‘speciaalbieren kaarten’ te restylen. Prachtige nieuwe designs die de mooie merken van Duvel nog beter uit laten komen en horecagelegenheden helpen bij het onderscheiden van hun concurrenten en zo een groeiende groep van bier-enthousiastelingen aan te trekken.
  1. Winter-promotiematerialen

Terwijl de zomer vol kleurrijke parasols en strandstoelen is, roept de herfst en winter een ander gevoel op. De sleutel tot een sfeervolle horecagelegenheid tijdens de koudere maanden ligt in de details. Fleecedekens kunnen worden gepersonaliseerd met het logo van de horecazaak en liggen klaar om gasten warm te houden terwijl ze genieten van een drankje op het terras. Partymaterialen zoals decoratieve lichtslingers, seizoensgebonden banners en vuurkorven, voegen een vleugje magie toe aan iedere horecagelegenheid.

Zet jouw merk ook deze winter centraal

Menuez helpt merken en horecaondernemers ook in de winter optimaal zichtbaar te zijn. Wil jij net als Duvel en Chocomel zo zichtbaar mogelijk zijn in de horeca, neem vandaag nog contact met ons op. Met het Brand Management Platform van Menuez hebben jouw lokale partners eenvoudig toegang tot alle promotiematerialen die ze nodig hebben om zichzelf, maar ook jouw merk, in de winter op de kaart te zetten.